Renato, kdy jste začala dělat pedikúru?
Pedikúru jsem původně vůbec neměla v plánu dělat. V polovině roku 2014 jsem si splnila svůj sen a otevřela nehtové studio. Začínala jsem s klientelou 0 a jak se říká, tak jsem si tu svojí klientelu poctivě vyseděla. Ve studiu jsem zpočátku byla 7 dní v týdnu minimálně 10 hodin denně.
Jak jste získala svoje první zákazníky?
V získání prvních klientů mi hodně pomohlo umístění studia v nákupním centru, kde denně procházelo mnoho potenciálních zákazníků. Začátky byly těžké, ale zákazníci postupně přibývali. Nejvíc mi pomohlo osobní doporučení již obsloužených zákazníků a dobré hodnocení na facebookových stránkách studia. Jak zákazníci přibývali, tak se začaly ozývat i žádosti o možnost poskytovat pedikúru. Z počátku jsem tuhle myšlenku úplně zavrhovala. Byla jsem přesvědčená, že práci pedikérky dělat nechci a vlastně jsem do té doby sama tuto službu nevyužívala. Jenže moje pracně budovaná klientela mě stále přesvědčovala, že mi věří a že pedikúra ode mě musí být stejně kvalitní jako manikúra, kterou jim poskytuji. Abych to zkrátila... moji klienti mě prostě hecli a já tu výzvu přijala.
V únoru 2015 jsem úspěšně dokončila rekvalifikaci na mokrou pedikúru a začala poskytovat i tuto službu. Ohlasy byly k mému překvapení veliké a klientela začala rychle přibývat.
Proč myslíte, že se k vám klienti stále vracejí?
Mám v povaze notnou dávku perfekcionismu a vše, co dělám musí být to nejlepší, co ze sebe vymáčknu. Tak mě to nutí se stále zdokonalovat. A to platí i v práci, kterou dělám. Po pár měsících mojí praxe v mokré pedikúře, jsem díky rozšiřování mých znalostí v oboru pedikúry, zatoužila naučit se pedikúru přístrojovou. Přeškolení na přístrojovou pedikúru jsem absolvovala na podzim 2016 a tímto počinem jsem se ujistila, že touhle cestou, chci jít dál. Postupně jsem dále studovala a absolvovala kurzy na rozšíření znalostí v tomto oboru.
Účastníte se i nějakých soutěží?
V roce 2017 jsem se zúčastnila I. ročníku soutěže International Beauty Foot Cup Czech, kde jsem se umístila v kategorii přístrojová pedikúra na 4. místě a v celkovém pořadí jsem získala 6. místo. V roce 2018 jsem si soutěž zopakovala a opět získala „bramborovou“ medaili za 4. místo v kategorii přístrojová pedikúra a v celkovém pořadí 4. místo.
V roce 2018 jsem přestěhovala studio na jinou adresu a k mé velké radosti, se se mnou přestěhovalo 99 % mojí klientely a noví stále přicházejí. Byl to pro mne moc příjemný signál, že jsou s mojí prací klienti spokojeni.
Které problémy nejvíce řeší vaši klienti v oblasti pedikúry?
Vzhledem k tomu, že se zabývám orthonixií, obrací se na mne mnoho klientů s problémy zarůstajících nehtů, které spolu řešíme. Mám vždy velkou radost, když jim svojí péčí dokážu pomoci od mnoha let bolesti a uchránit je před velmi bolestivým (a ne vždy úplně úspěšným) chirurgickým zákrokem.
Hodně se na mne obrací i klienti s diabetem, kteří potřebují pravidelnou a vysoce odbornou péči. S klienty řešíme také problémy s různými deformitami nohou, které jim opakovaně způsobují bolestivé otlaky, kuří oka a hluboké praskliny v kůži. Vždy se snažím klientům pomoct v rámci svých znalostí a kompetencí a pokud si na nějaký problém netroufám, snažím se alespoň klienty nasměrovat k jinému odborníkovi ať už k lékaři nebo kolegovi z oboru, který se danou problematikou zabývá. Samozřejmostí je i edukace klientů nejen o vhodné obuvi, cvičení a hygieně, ale také v oblasti domácí péče kvalitními přípravky vhodnými právě na jejich problém.
Co současná krize? Působí a ovlivňuje vás? Co jste změnila ve svém businessu?
Tento rok je opravdu náročný pro všechny. Jak pro nás poskytovatele služeb, ale také pro naše klienty, kteří se svými problémy zůstali sami bez možnosti ošetření. Největší obavy jsem měla o klienty v akutní fázi zánětu způsobeného zarůstajícím nehtem, který jsme před uzavřením provozoven ještě nestihli doléčit.
Když jsem jim nemohla pomoct fyzicky, alespoň jsem s nimi byla v kontaktu on-line a radila jsem jim, jak si mohou pomoci v domácím prostředí. Zvládli to skvěle a žádné katastrofy se naštěstí nestaly.
Já jsem nedobrovolnou dovolenou využila mimo jiné ke studiu a úspěšně jsem absolvovala on-line kurz na Titanovou nit, který jsem po otevření zakončila praktickou zkouškou. Po jarním uzavření provozoven jsem se bála, že o své klienty z velké části přijdu, ale díky Bohu se moje obavy nenaplnily. Naopak byl po znovuotevření ohromný zájem o moje služby a dokonce přibylo i pár nových klientů. Na podzim to bylo stejné. Pro své klienty jsem byla k dispozici on-line a vzdělávala se - tentokrát na téma vbočeného palce. Klienty mám skvělé, na moje doporučení používají kvalitní přípravky BisBis, a tak jedna absence mého ošetření nenapáchala závažnější škody :) Opět se vrátili všichni klienti a opět jich pár přibylo.
To je skvělé. A jaké plány máte na rok 2021?
A jaké mám plány do budoucna? Znáte ten vtip o Bohovi a svých plánech? Chceš-li rozesmát Boha, řekni mu o svých plánech na zítra :)
Letošní situace mne velmi zasáhla. Jak finančně, tak hlavně psychicky. Jsem ze všeho už unavená, jako všichni a stále cítím velké obavy o naší budoucnost. Nicméně život jde dál a my se musíme přizpůsobit momentální situaci, jak to dokážeme nejlépe. Jak jsem již zmínila na začátku, tak jsem ta povaha, co má ráda výzvy a nebyla bych to já, abych jednu takovou nepřijala. Spolu s Bis Bis budeme pomáhat dalším kolegyním v oboru s rozšířením jejich znalostí.
Koncept a filozofie Kristýny a její značky BisBis se mi líbí, takže skloubit její know-how s mými znalostmi mi připadá jako ideální kombinace. Máte se tedy na co těšit a pokud to situace a omezení dovolí, začnu v příštím roce školit Orthonyxii. A abych nezapomněla na moje věrné klienty, tak především tady budu hlavně pro ně.
Děkujeme za rozhovor a těšíme se na spolupráci :)